همین دو هفته پیش بود که شرکت اپل رویداد بزرگ معرفی محصولات خود را برگزار کرد و اگرچه زمانی افراد از برگزاری اینگونه رویدادهای اپل هیجان زده می شدند اما این روزها، این رویداد به یک برنامه تقریبا تکراری با معرفی محصولاتی با ویژگی های کپی شده و انتظارات برآورده نشده مخاطب و طرفداران اپل تبدیل شده است. این اتفاق برای شرکتی همچون اپل دقیقاً مثل زمانی که اپل استیو جابز را اخراج کرد خجالت آور بود. به نظر می رسد که این شرکت کارهایی که استیو جابز برای تبدیل کردن اپل به یک شرکت منحصر به فرد انجام داد را فراموش کرده است. به گونه ای که کم کم اپل به یک شرکت فناوری معمولی بدل شده که دیگر چندان تفاوت بارزی با بقیه ندارد. در ادامه به بررسی مختصر فراز و فرودهای این کمپانی مطرح می پردازیم. با ما همراه باشید.

روند اپل در گذشته

هنگامی که استیو جابز در دهه 1990 به اپل بازگشت، مهارتهای منحصر به فردی داشت. او یکی از این مهارت ها را در حین سفر به هند بدست آورد. در این سفر، جابز به دنبال مطالعه درباره ی رهبران مذهبی بود. در حقیقت، او می خواست بداند که چگونه این افراد می توانند پول هنگفتی از جمعیت های فقیر به جیب بزنند. او یک چیز کشف کرد و آن هم مهارت ذاتی اش به عنوان فردی اغواگر بود - شخصی که به طور طبیعی و ذاتی می داند چگونه دیگران را به انجام آنچه می خواهد ترغیب کند. آنچه او آموخت به وی امکان داد تا بودجه NeXT را بر اساس یک ویدئوی اسکریپت شده تامین کند که سرمایه گذاران را فریب می داد تصور کنند که روی ساخت یک محصول کار می کند اگرچه هنوز محصولی کارآمد وجود نداشت.

در واقع، او دریافت که واقعیت اهمیتی ندارد بلکه این باور و اعتقاد مردم است که بیشتر از هرچیزی اهمیت دارد. این مفهوم در اولین آیفون منتقل شد که در اصل راهی برای موفقیت فراهم کرد تا شرکتی که ورشکسته شده بود را به با ارزش ترین شرکت دنیا تبدیل کند. اگر جابز موفق به تامین سرمایه و ساخت محصول نمی شد به احتمال زیاد به جرم ی به زندان می رفت و اپل شکست می خورد. بدون شک با آگاهی از این مسئله، او خواسته ی مردم را به اجرا رساند که منجر به محصولاتی شد که تمام انتظارات را برآورده می کردند. وی سپس نسخه ی محصولات خود را با برنامه های گسترده برای جایگزینی محصولات و بودجه های نجومی تبلیغات پیچید و خریداران را طوری متقاعد کرد که یک گوشی آیفون برازنده ی آن هاست و در عین حال، بیشتر فروشندگان بزرگ گوشی های هوشمند را به زانو درآورد.

اگرچه شرکت هایی مانند نوکیا، موتورولا، پالم، مایکروسافت و ریسرچ این موشن جایگاهی مستحکم داشتند و شاید در فضای رقابت گوشی هوشمند قدرتمند بودند اما باز هم توان رقابت با اپل و استیو جابز را نداشتند. بیشتر آن ها نه تنها شکست خوردند بلکه تعطیل و از صحنه رقابت کاملا حذف شدند.

در نتیجه، در دوران جابز، روندی که اپل سپری می کرد بی نظیر بود. این روند در مدارس تدریس نمی شد. مانند بسیاری از مدیرعامل های دنیا، جابز مطمئن نبود که جانشینش روند کار او را فهمیده یا می تواند آن را اجرا کند. شاید استیو جابز فکر می کرد که می تواند سرطان را شکست دهد و سرانجام دوباره بازگردد. به طور خلاصه، او می خواست مطمئن باشد که هیئت مدیره اپل در صورت درمان بیماریش، او را بازمی گرداند و بار دیگر مسئولیت شرکتی که آن را به غولی در این صنعت تبدیل کرده بود را پس می گیرد.

رویداد مایکروسافت سرفیس 2019 ؛ از سرفیس پرو 7 تا گوشی تاشو Duo

دلایل افت اپل در سال‌های اخیر (بخش دوم)

دلایل افت اپل در سال‌های اخیر (بخش اول)

مزایا و معایب لپ تاپ اپل

بهترین کامپیوتر های اپل در سالی که گذشت!

اپل ,جابز ,یک ,های ,شرکت ,کند ,استیو جابز ,را به ,به یک ,اپل در ,شرکتی که

مشخصات

آخرین جستجو ها


Michele's style مطالب اینترنتی مطالب اینترنتی باباجغدى زهیر دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. eriket ویشگون Abdullah فروشگاه گیم و بازی play station4 وبلاگ کتابخانه عمومی زیارت